Administreaza preferintele
Preferintele dumneavoastra au fost salvate

HANS ZIMMER – THE CLASSICS – „O REINTERPETARE DE ZILE MARI”

Dragă melomanule, săptămâna aceasta îți atrag atenția cu o producție foarte interesantă ce preia compozițiile fabuloase ale lui Hans Zimmer și le interpretează într-un mod inedit. Zimmer se retrage în rolul de compozitor și, asemenea marilor clasici: Mozart, Chopin, Beethoven, a venit și rândul său să fie reinterpretat.

.

În cazul de față conceptul este foarte interesant, muzica de film a lui Zimmer fiind reinterpretată sub bagheta dirijorului Gavin Greenaway ce dirijează The Chzech Philarmonic Orchestra, conceptul din spatele acestui disc aparținând lui Greenaway, dar cu mult ajutor din partea producătorului Chris Craker.

.

Deja Orchestra Filarmonică Cehească și Gavin Greenaway ar fi fost suficienți pentru a ne da o reinterpretare fabuloasă a muzicii lui Zimmer, însă, conceptul a mers mai departe, pe fiecare piesă în parte fiind invitată o altă celebritate pentru a-și asuma rolul prim. Astfel, vom avea nume mari prezente pe acest disc ca Lindsey Stirling, The Piano Guys, Lang Lang, Tina Guo, Amy Dickson, Leona Lewis, Maxim Vengerov, Khatia Buniatishvili, 2Cellos sau Roger Sayer.

.

Pentru mine, când am pus pe ascultare acest disc, am avut parte de o oră de visare, trecând prin mai toată opera lui Zimmer, de la The Dark Night Rises, la Gladiator, la Inception, chiar și Lion King, la Man Of Steel și încheind cu Interstellar. Ascultând aceste coloane sonore teribile, sufletul meu s-a așezat în modul film și reinterpretarea de pe discul de față m-a impresionat peste măsură.

.

Reîntorcându-mă la premisele acestui disc, nu pot să nu spun mai întâi câteva cuvinte chiar despre Hans Zimmer, elementul prim din spatele acestui disc. Hans Zimmer se năștea la Frankfurt în Germania de Vest în 1957 și este catalogat de The Daily Telegraph drept unul din cei 100 de genii în viață. Semnătura sa compozițională este de a combina sunetele electronice cu muzica clasică, astfel realizând unele din cele mai grozave coloane sonore în existență: Lion King, The Last Samurai, Dune, Gladiator, Pirates Of The Caribbean, The Dark Night, Inception, Interstellar, lista putând continua pe câteva pagini, dat fiind că Zimmer a compus muzică pentru peste 150 de filme. Mai jos o imagine cu prolificul compozitor:

.

A person in a suit

Description automatically generated

.

Continui povestea discului menționându-l pe Gavin Greenaway, dirijorul din spatele acestui proiect. Gavin se năștea în Anglia în 1964, fiul lui Roger Greenaway, un cunoscut interpret britanic. Este interesant că Greenaway este dirijorul preferat al lui Zimmer, dirijând foarte multe din coloanele sale sonore, printre care Gladiator, Pearl Harbor și The Thin Red Line. De asemenea, Gavin este un colaborator important pentru DreamWorks, dirijând multe din coloanele sonore ale filmelor lor de animație. Mai jos o imagine cu Gavin:

.

.

Astfel, din aceste premise teribile, nu avea cum să se nască altceva decât un disc fabulos, sufletul din colaborarea lui Gavin cu Zimmer păstrându-se, Gavin înțelegând foarte bine detaliul muzicii lui Zimmer, astfel permițând o reinterpretare, însă una desăvârșită, care a păstrat neschimbată tușa Hans Zimmer dar a permis și un suflu nou și special.

.

Probabil apariția cea mai grozavă de pe disc este cea a pianistului chinez Lang Lang care m-a cucerit pe loc cu interpretările sale. Lang Lang se năștea în 1982 în China la Shenyang și a fost motivat să învețe pian după ce a fost cucerit de acesta în timp ce urmărea un episod din Tom & Jerry numit The Cat Concerto, în care este interpretată Rapsodia Ungară Nr. 2 de Franz List. După ce a urmărit acest episod, și-a implorat părinții să fie trimis să învețe pian. Lang Lang a fost primul pianist chinez care a fost invitat să cânte alături de orchestre mari ca Filarmonica de la Berlin sau Filarmonica de la Viena. Mai jos o imagine cu artistul:

.

A person playing a piano

Description automatically generated

.

Pe mine m-a impresionat până la lacrimi interpretarea sa de pe piesa nr. 3 de pe acest disc, „Gladiator Rhapsody”, Lang Lang oferă acolo o măiestrie și o atmosferă de neuitat și îmi readuce sub atenție rezoluția și dulceața din spatele muzicii din Gladiatorul, de data aceasta, însă, sub o reinterpretare cu o tușă mai modernă și poate și mai romantică decât originalul. Probabil că, într-un mod fermecat, era nevoie de un chinez romantic să îndulcească și mai mult grozava compoziție a neamțului Zimmer.

.

Sub opinia mea, coloana sonoră de la Gladiatorul rămâne cea mai grozavă operă a lui Hans Zimmer și discul de față mi-o dovedește dat fiind că piesa de care spuneam mai sus se desprinde imediat dintre celelalte și acesteia i se alătură și piesa cu numărul 7, tot de pe coloana sonoră a Gladiatorului, de data aceasta una din piesele vocale, numită Now We Are Free și reinterpretată aici de frumoasa Leona Lewis. Leona preia locul Lisei Gerrard și interpretează această piesă cu măiestrie dar și cu o notă personală specifică cântăreței britanice, mai spre soul și R&B decât spre operă.

.

Printre alți invitați de pe acest disc îi avem pe Lindsey Stirling, care face un recital de vioară pe prima piesă a discului, The Dark Knight Rises: Main Theme, apoi îi avem pe The Piano Guys care interpretează la pian și violoncel pe cunoscuta temă din Pirații din Caraibe. Îl avem la trompetă apoi pe Till Brönner pe tema principală din Crimson Tide, la violoncel apoi pe Tina Guo pe coloana sonoră din Inception: Time, apoi o avem pe Amy Dickson la saxofon pe una din piesele din Lion King: This Land. De asemenea violonistul Maxim Vengerov apare pe Man Of Steel: Flight și pe The Thin Red Line: Light. Avem încă o reinterpretare din Gladiatorul, de data aceasta piesa The Battle Scene unde o avem la pian pe Khatia Buniatishvili. 2Cellos apar pe Inception: Mombasa, discul încheindu-se apoteotic cu The Docking Scene din Interstellar, unde îl avem la orgă pe Roger Sayer.

.

Discul a fost înregistrat în 2016, fiind lansat în 2017 de Sony Entertainment. Producătorul discului a fost Chris Craker, inginer de mix Nick Wollage. Discul a fost masterizat la prestigiosul Abbey Road Studios de către Simon Gibson.

.

În încheiere vreau să îți spun că mă bucur foarte mult că am dat peste acest disc care mi-a oferit o altă viziune asupra muzicii lui Hans Zimmer, a deschis poarta către muzica deosebită a lui Lang Lang și cumva, per total, m-a liniștit, fix acum înainte de sărbători, punându-mă într-o stare de visare, de film fantastic, atât de specifică lui Hans Zimmer. Toate acestea susținute magic de puterea baghetei lui Gavin Greenaway și a măreței Chzech Philarmonic Orchestra.

.

.

Te invit să ne mărturisești experiența ta cu acest disc fie în comentarii mai jos, fie pe grupul de Facebook „Melomani Romania”.

.

Silviu TUDOR

An article written in my sweet spot,

and this is what I’ve heard.

Spotify

Apple Music

Total
0
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Previous Post

MODERN TALKING – LET’S TALK ABOUT LOVE – „FUNDALUL SONOR AL COPILĂRIEI MELE”

Next Post

PULP FICTION OST — „MUZICA LUI TARANTINO”

Related Posts