Crystal Connect – despre importanta si influenta cablurilor

Printre review-uri cu si despre boxe sau amplificatoare si DAC-uri, cred ca e un bun moment sa atacam, probabil, cel mai controversat subiect din lumea audio – cablurile.

In esenta vroiam sa va prezint experienta mea cu mai multe produse din gama producatorului olandez Crystal, experienta intinsa pe o perioada mai indelungata, de aproape un an, comparatiile, descoperirile mele, dar si concluziile. Acest articol nu se vrea a fi un “manual” de cablare audio, de niciun fel, ci mai degraba o invitatie la a aprofunda – pentru cine inca nu a facut-o deja – subiectul “cabluri audio”, prezentand propriile experiente pe subiect alaturi de un brand de top.

Am ales brandul Crystal Connect ca subiect central al unui astfel de articol si din prisma preferintelor personale, directia sonica generala per ansamblu fiindu-mi pe plac, si datorita portofoliului vast de produse si disponibilitatii lor la AVSore, dar si din considerentele de strategie tehnologica, brandul Crystal impartind cu fratele geaman Siltech aceeasi procedura metalurgica de prelucrare a argintului, ambele branduri facand parte din trustul financiar denumit International Audio Holding, ai caror patroni sunt sotii Rynveld. Despre istoria Crystal si Siltech si a creatorilor lor puteti citi in tihna pe site-urile oficiale sau pe altele dedicate audio, sunt destule idei interesante pentru cine este curios din fire insa nu ne-am incadra intr-un articol rezonabil ca dimensiune si am sa ma opresc aici cu acest aspect, dealtfel si el destul de “suculent”. Deci destule motive de avea ca referinta produsele Crystal…

Recent, in urma cu doi ani, redenumit din “Crystal Cable” in “Crystal Connect”, brandul olandez vine, strict pe parte de cabluri, cu o oferta larga, impartita in patru game: special, diamond, future dream si art. Gama entry “special” merge fie pe cupru fie pe cupru suflat cu argint, ca abia de la gama “diamond” sa avem parte de filosofia “core” a bradului, de argint “imbunatatit”… gama “future dream” este ca un fel de antecamera pentru seria de referinta “art series”, serie unde gasim cele mai scumpe dar si evoluate dpdv tehnologic produse. Gasim cabluri de toate facturile in aceste patru serii, de la cele de alimentare pana la cele de boxe, trecand prin interconnecturi single-ended sau balansate, cabluri USB, ethernet, digitale coaxiale sau BNC… nu am sa enumar aici intregul portofoliu, ci am sa spun ca seria cea mai populara, si cea in care veti gasi si cele mai multe produse, este cea numita “diamond”, de la care tehnologia patentata de injectie de aur intre cristalele de argint isi face aparitia, si care e impartita curent pe patru nivele: Picollo, Micro, Reference si Ultra. Din punct de vedere constructiv, cablurile seriei “diamond” vin cu acesti conductori de argint injectat cu aur obtinuti cu procedeu patentat, o izolare Kapton de Dupont, si un invelis exterioar transparent din Teflon. Intre modelele seriei variaza grosimea cablului dar si numarul de fire, insa, notabil – si probabil unic – pentru un producator de cabluri hi-end este ca in general aceste cabluri au o grosime mult sub media audiofila, si deci si o maleabilitate extraordinara, facandu-le foarte prietenoase la instalare/manipulare/testare. Nu de putine ori am fost nevoit sa renunt la a incerca un anume cablu din cauza grosimii si rigiditatii excesive, care il facea practic imposibil de conectat in conditiile existente, deci acest aspect al grosimii poate fi uneori un criteriu important, pentru mine, cel putin, cu siguranta este, avand un rack destul de mic si cu o forma particulara, si o distanta anume intre rack si boxa din dreapta, care nu poate varia prea mult.

Preturile pentru seria Diamond nu sunt mici, desi pentru Picollo si Micro, daca vorbim de cele de alimentare sau interconnect, mi se par rezonabil de accesibile, situandu-se in zona a cateva sute de eur. Nu sunt adeptul unei anume formule financiare sau de alta natura in alegerea cablurilor pentru sistemul audio, si, dupa cum veti vedea din acest articol, uneori chiar situatii de-a dreptul improbabile pot avea rezultate neasteptate, astfel incat singura constanta sau recomandare ar ramane experimentul in sine. Pentru seria de top “art series” insa, vorbim de preturi din zona unor aparate bune deja, sau a unor incinte care sunt deja in zona hi-end, preturile plecand de pe la cateva mii de eur si ajungand, la cablurile de boxe de top Da Vinci, pana la a depasi pretul unui automobil bunicel din zona premium, adica un 50-60 de mii de eur. Am putut experimenta si cu un cablu din aceasta serie, anume cablul de curent entry-level din seria Art, denumit Monet, si rezultatele le veti citi in continuarea acestui articol.

Primul contact “at home” cu cablurile Crystal s-a petrecut cand ma decisesem sa imperechez boxele de atunci Bowers and Wilkins 805 D3 cu all-in-one-ul NAD M33.

La momentul ala imi alesesem deja cablul de boxe, un QED din gama superioara, anume Genesys Silver Spiral, dar inca nu eram impacat pe parte de alimentare cu ce mai aveam la momentul acela prin casa, niste DIY si doua Chord powerchord, pastrate toate pe criterii sonore, de-a lungul timpului… iata ca acum, insa, cu rezolutia extinsa oferita de bookshelfurile din seria 800, era loc de mai bine… fiindca ascultasem in cateva randuri in showroomul AV Store diferentele intre o cablare integrala Crystal si alte branduri, gen A Charlin, mi-am zis ca directia Crystal este cea justa pentru mine – un sound open, cu o dinamica si transparenta extraordinara, dar si cu probabilitatea de a exagera anumite chestii daca sistemul nu era in mintile lui… fiindca au fost atunci disponibile patru nivele de cablare Crystal de alimentare, le-am luat pe toate acasa sa vedem cu ce se mananca. Am avut sub lupa Micro, Reference si Ultra din gama Diamond, si Monet din gama ultra hi-end Art Series.

Diferentele intre Crystal Micro power si cablurile mele de atunci plus A Charlin entry-level si apoi intre Micro si cele superioare de la Crystal m-au facut atunci pentru prima oara sa imi pun problema daca ar fi cazul sa bugetez un “simplu” cablu de alimentare cat o mare parte din valoarea unei componente active a lantului audio… si fiindca impactul si influenta erau atat de notabile, am zis sa reincerc experimentul si cu alt aparat, tot un all-in-one pentru a putea beneficia de efectul de maximizare pe parte de power, si am testat si un Naim Uniti Nova, dealtfel unul dintre principalii rivali ai lui M33 pe piata internationala. Desi ceva mai putin evidente decat pe M33, diferentele intre aceste cabluri de alimentare mentionate mai sus erau totusi profunde si pe Nova, cu toata filosofia Naim de maximizare a alimentarii interne…

Ca sa reduc cumva pe scurt trecerea succesiva de la Chord la Crystal Micro, as zice ca totul se auzea mai bine definit, mai coerent si texturat, ca si cum s-ar lua o perdea de pe boxe…exista un anume “sparkle” pe zona de inalte care facea totul sa fie mai luminos, insa intr-un sens pozitiv, de crestere a insight-ului asupra inregistrarii, si nu de ceva in your face sau obositor… efectul era similar in mare masura si pe Nova, desi Naim favoriza cumva din punct de vedere timing cablul Chord, adica existau atuuri pe Naim si cu cablul Chord insa, overall, tot aveam parte de imbunatatiri pe majoritatea domeniilor cu Crystal Micro si pe Naim.

Punand Reference dupa Micro pe M33, totul devenea mai natural, mai firesc, mai relaxat… textura crestea si ca atare timbrele instrumentelor erau mai aproape de realitate, noisefloorul scadea si el, si dinamica crescuta implica o anume relaxare si un fel de ease of listening, daca vreti. Din cauza dinamicii crescute se marea si scena sonora, capata mai multa adancime, si in general totul suna mai firesc, mai life-like.

Asta pana am pus pe M33 cablul Ultra power, cel mai scump din seria Diamond…

Din nou un mare pas in sus, totul era enhanced cu Ultra fata de Reference… bas mai controlat si mai bine definit, scena si mai adanca, totul mare si bold, totul devenea solid dar in acelasi timp rafinat si firesc. Trecand inapoi pe Reference, si am putut face aceste “swap”-uri de zeci de ori, pur si simplu nu mai era acelasi lucru, puteam jura ca aud distorsiunile… nu ma gandeam ca se poate mai bine de atat… cel putin nu pe NAD M33 prin BW 805 D3… dar… se putea! Cu cablul entry din gama de top, Monet. La pret de lista cam la fel cu insusi all-in-one-ul M33, fiind si versiunea de 1,5m, cablul Monet venea intr-o cutie ceva mai speciala, care, pe langa documentul de atestare al manufacturii, ca si la celelalte cabluri Crystal, avea si un catalog destul de detaliat al seriei Art. V-ati astepta ca un cablu de curent de aprox 5 mii de eur sa fie cam cat furtunul de udat gradina al bunicului de gros, insa Monet nu este asa… din punct de vedere vizual arata ca un cablu bine facut, mufe IEC si Shuko Wattgate din seria superioara, o stanta aurie dintr-un plastic ce imita metalul pe post de indicator de model, pe care scria elegant “Art series” si “Monet”, un cablu twisted dublat, destul de similar cu ce se vede pe gama Crystal… asta pana il puneai la treaba…

Efectul era imediat!

Cam tot ce putusem observa pana atunci ca vector de imbunatatire se replica inca o data, adica aveam din nou un progres in toate zonele ameliorate deja pana atunci de gama Diamond, din nou un enhancement, din nou totul adus la stadiul de firesc si lifelike dar la next level. Cu toate cuvintele la indemana, e greu sa descrii ce poate face cablul asta de curent… de atunci l-am putut incerca pe multe alte aparate, si in multe alte combinatii si sisteme, si pe la cativa cunoscuti cu sisteme serioase, de fiecare data am ajuns la concluzia ca pana la el practic restul cablurilor de alimentare erau ca niste simple sarme… intensitatea efectului difera de la aparat la aparat si uneori chiar si la momente diferite in timp… insa nu ramane neobservat in nicio circumstanta, asta e cert!

Am incercat aceste cabluri de power si pe sistemul meu actual cu Simaudio 280d si 600i si boxele BW 803 D3… diferentele intre ele se pastreaza, chiar daca sunt mai putin pregnante cand schimbi doar la o componenta din doua. Am incercat si pe Hegel H390, un alt all-in-one din zona mid-hi-end… la fel, la fiecare salt in gama aveam un salt in performanta, suficient de consistent ca se observe fara efort.

Insa cel mai surprinzator efect al acestor cabluri a venit la un aparat la care nici nu asteptam asa ceva… Cambridge Audio Evo 75. Cautam un amp care sa imi faca placute boxele Q Acoustics C50 si nu reusisem sa le fac sa cante dupa gustul meu pana la Evo 75… insa evident ca din pura curiozitate am zis sa incerc Evo 75 si pe boxele mele, 803 D3… era ceva menit sa fie hilar at best… un all-in-one cu sursa in comutatie si module clasa D de la Hipex, de aprox 2400 de eur, pe niste boxe de vreo 7 ori mai scumpe… si eveident, rezultatul cu unul din cablurile DYI care era liber la indemana, ca restul erau pe alte aparate, a fost pe masura asteptarilor… sunetul era lesinat, mic, plat, fara niciun fel de vlaga sau energie… e drept, aparatul avea un flow frumos si neabatut, cumva, si era suficient de smooth pentru banii lui, chiar si pe niste “lupe de sunet” ca 803 D3, dar… cam atat…

Si fiindca aveam prin casa din nou intr-o baterie de teste cablurile de curent Diamond Reference si Art Monet, plus ale mele Micro, am zis ca nu ar strica un fel de ultra-experiment, chiar daca facut cumva impotriva logicii… era mai degraba o curiozitate pur tehnica, ceva de genul “sa vedem ce se intampla”…

Am pus mai intai Chord powerchord… nu ma asteptam la prea mult insa dintr-o data a aparut bassul… pierdut total cu cablul de 2 lei din cutie sau cu cele cateva DYI ale mele, cu Chord Company constatam ca Evo 75 putea avea si ceva bass pe 803.

Incurajat de pasul asta am pus unul din Crystal Micro ale mele… deja acum totul prindea contur si viata… incepeai sa auzi ca aparatul “maraie” si “se da” la boxe… ok, nu la nivelul lui Hegel H390 si departe mult de Simaudio 600i, insa cumva, cu Crystal Diamond Micro power, aparatul asta ajungea la un fel de “ground zero”… sunetul se contura in muzica…

Am schimbat cu Crystal Diamond Reference… la fel ca si in cazul lui NAD M33, totul era mai natural, mai rezolut si texturat, mai natural… asta, evident, la fel, pana am pus un cablu si mai scump din gama Crystal… nu am avut si Ultra in acea perioada insa am avut Monet… am sa va exemplific comparatia printr-o poveste cat se poate de reala…

“Mermelind” eu pe la cabluri, si ascultant superba “I will remember” semnata Toto, am schimbat alimentarea de la Monet la Reference, dau din nou play aceleiasi piese, si prietena mea, care era langa mine ascultand cumva tangential si partial interesata de muzica in momentul ala, ma intreaba: “Aaa, dar de ce se aude asa prost?!” “Hoopa, zic in gand, taci ca s-a prins si ea de efectul ”. Pun cablul Monet la loc, in locul lui Reference si o intreb: “ Ei bine, acum cum e?” “ Acum e bine!” spune ea… dupa care i-am explicat ce am facut…

Mai pe scurt, sau mai pe audiofileste asa, am putut tine Evo 75 mai multe saptamani si chiar asculta intens pe el, insa pe 803 D3 NUMAI cu acest Crystal Monet pe alimentare era ascultabil la modul real, altfel, cu cabluri mai “normale” diferenta de nivel fata de boxe era muuult prea evidenta si il facea destul de greu digerabil in acest context complet defavorabil. Insa cu Monet pe alimentare si cu un alt “truc”, schimband cablul meu de boxe QED Genesys tot cu un Crystal, de data aceasta CrystalSpeak Picollo, Evo 75 era ascultabil la un nivel rezonabil de calitate chiar si pe 803 D3. Nu ma intelegeti gresit, nu ajungea nici pe departe la nivelul dublei Simaudio chiar cu cablurile lor din cutie, insa, daca erai cumva constrans sa ramai temporar pe 803 D3 cu aparatul asta, atunci cablarea asta cu Crystal Monet pe alimentare si Crystal Picollo pe boxe il facea se se achite – cumva – in mod rezonabil.

Am facut literalmente zeci de treceri intre Reference si Monet sau Micro si Monet pe Evo 75 pe boxele mele, pe cele mai variate muzici si inregistrari, tocmai ca sa observ mai bine diferentele, ca si cum ai observa la o masina diferentele dintre niste anvelope premium si unele cheap made in china… pur si simplu pe Evo diferentele intre Reference si Monet erau uriase. Absolut nimic nu mai era ok daca renuntai la Monet pe Evo 75… cel putin nu pe 803 D3… texturile, timbrele, adancimea scenei, amploarea sunetului si impactul sau, attackul unor lovituri de percutie, si – mai ales – in primul rand, VOCILE alea… pur si simplu, cu Monet ca si cablu de alimentare incepeai sa intelegi de ce vocea umana este cel mai dificil dar si rewarding instrument de redat. Pur si simplu, oameni buni, cand puneam alt cablu dupa Monet, chiar si din gama Crystal dar mai jos, mi se parea ca muzica nu mai suna a ce stiam eu, ci mai degraba a mp3 la calitate slaba, cu multa compresie.

Este drept, o parte din efectul benefic il avea si cablul de boxe Picollo… in trecut mai incercasem un alt cablu de boxe Crystal, chiar mai bun, anume Reference… directia era consistenta cu filosofia brandului… la momentul ala insa, diferenta de pret intre QED si acest Crystal Reference nu facea sens pentru bugetul meu, insa dpdv sonor, era clar un mare pas inainte… la fel am concluzionat si pentru Picollo… nu le-am avut in paralel si nu le-am comparat cu QED Genesys pe aceleasi electronice si boxe, insa diferentele au existat, si calitatea sonora superioara cu toate “deliciile” uzuale tipice cablurilor Crystal erau acolo… din motive de anti-motaneala (pe numele sau Marcel), dar si de pret, prefer totusi un cablu ceva mai gros decat un Crystal Picollo, dealtfel un mare deliciu in ce priveste ergonomia si sunetul, si buna pereche cu cablurile de alimentare de la aceeasi casa…

Cum spuneam mai sus, comparatiile intre diverse nivele de cabluri de alimentare Crystal am putut face si in alte sisteme, nu numai acasa sau in showroomul AV Store. De fiecare data m-a uimit, in diverse grade, plusul primit de sunetul global cand schimbam cu un cablu din ce in ce mai bun de la Crystal.

Zilele acestea chiar ma pot bucura de amabilitatea AV Store in a testa si utiliza un alt cablu deosebit din gama Crystal, si unul care dupa knowledge-ul meu are mare cautare pe “afara”… Crystal Diamond Reference interconnect RCA.

Acum il folosesc intr-un sistem oarecum ad-hoc, intre un 3D Lab Sonata pe post de streamer cu DAC si al meu Simaudio Moon 600i, pe cele mai accesibile floorstandere din gama BW, anume 603 S2 Anniversary. E simplu de spus ca a surclasat cam tot ce aveam eu interconnect prin casa, Chord, Neotech, inclusiv un cablu din gama imediat inferioara dar balansat, adica Crystal Micro XLR, comparatie facuta pe un alt streamer/DAC de test, un Matrix X-sabre 3, iesire single ended prin Reference vs iesire balansata prin Micro XLR. Cablul din gama superioara pare ca vine cu ceva mai multe avantaje decat ofera topologia balansata… cel putin pe acest DAC… chiar daca sunetul e mai precis pe XLR Micro, prin Reference RCA e mai amplu, mai natural… nu stiu cat de bine au implementat chinezii de la Matrix partea de XLR insa pe 600i exista un net avantaj fata de single-ended, deci numai faptul ca gasesc destule avantaje intre cablul mai scump dar RCA fata de cablul imediat mai ieftin din gama dar XLR, ma duce cu gandul ca oamenii astia de la Crystal stiu ei bine acolo ce fac.

A mai fost un experiment cu un alt cablu Crystal in acesta perioada, un cablu USB, cum insa etapa utilizarii laptopului ca sursa audio la mine apusese de ceva timp, fara probabilitate reala de revenire, dupa observarea diferentelor majore fata de niste streamere dedicate, am tras concluzia ca Crystal USB Diamond este un foarte bun cablu USB insa nu e pentru mine, decat poate in cazul in care voi folosi vreodata vreun streamer dedicat de la SotM…

Dupa toate aceste experimente, desfasurate, cum am zis, pe parcursul a mai multe luni, si a multor combinatii de echipamente, as trage si niste concluzii, pur personale, care nu se doresc a fi nimic mai mult de atat, sunt doar niste simple observatii empirice, dar care vin cu speranta ca am deschis apetitul si celor mai reticenti dintre voi in a aprofunda si experimenta pe subiectul cabluri audio.

1) Am observat ca influenta cablurilor de curent tinde sa fie chiar mai mare in multe cazuri decat a celor de semnal. Nu e o regula generala, si depinde evident de cablurile in discutie, sistem si multi alti factori, insa personal am simtit cele mai mari evolutii din punct de vedere strict auditiv cu cablurile de curent… nu am sa uit expresia unui bun amic cand am pus Crystal Monet in locul unui alt cablu (foarte) scump pe al sau amplificator – cum ar zice unii… priceless!

2) Diferentele intre cablurile de curent tind sa fie mai mici pe aparate cu o alimentare mai generos si riguros dimensionata. De exemplu, pe 600i nu era atat de critica diferenta intre Monet si ceva inferior, cum era pe Cambridge Evo 75 sau NAD M33. Vorbim insa de diferenta intre o alimentare liniara dual-mono superdimensionata si doua alimentari SMPS pe arhitecturi clasa D… Sau privind din alt unghi, ceva mai firesc, aportul de performanta folosind un singur cablu Monet pe dubla Moon 280d/600i era ceva mai evident cand Monet era pus la 280d. 600i fiind un integrat din seria superioara, e clar ca are o alimentare mult mai buna si mai generoasa decat un streamer/DAC din gama entry. La fel, intre NAD M33 si Naim Nova, aparate similare ca pret dar si capabilitati functionale, efectul cablurilor de power era mai mare pe NAD M33. Alimentarea liniara din Nova este, dpdv tehnic, superioara SMPS-ului din M33.

3) Diferentele intre cabluri, fie ele de alimentare sau semnal, si de altfel, diferentele intre orice alte diferite tweakuri, tind sa fie mai evidente la orele de seara in timpul saptamanii, sau pe durata intregii zile in weekenduri, timpi in care reteaua electrica este mai incarcata (lumea e mai mult pe acasa) si deci mai mult noise pe retea.

4) Cumva as privi un cablu de alimentare nu ca pe ultimul metru din reteua de alimentare care vine (cine stie de unde) de la Enel sau mai stiu eu ce alt furnizor… l-as privi, strict dpdv teste empirice urechiofile, ca pe parte din PSU-ul aparatului pe care il alimenteaza. La fel cum un cablu de boxe este de fapt un ultim etaj din componenta unui amplificator, si poate avea reale efecte dpdv electric deci si in sunet prin caracterul inductiv sau capacitiv, de exemplu . Daca privim asa, atunci a plati sa zicem un 5k eur pe un cablu de alimentare pentru un all-in-one de aceeasi valoare nu mai pare chiar atat de “insane”. Pana la urma Naim Audio ne invata ca pe un aparat poti “pune” o alimentare upgrade cel putin egala ca pret si chiar sa merite rezultatul… totul tine de perspectiva. Tot din acesta perspectiva de exemplu, cumva diferita dar si profund similara cu filosofia de PSU upgrade de la Naim sau alte branduri similare, daca as fi fost fortat sa renunt din varii considerente la aparatele mele si sa raman cu ceva gen Cambridge Evo pastrand in acelasi timp boxele, atunci nu mi s-ar fi parut exagerat sa iau un Crystal Monet de alimentare pentru el, pentru ca doar asa suna decent pe boxele alea… chiar daca cablul costa dublu… beneficiul colateral era ca, pe viitor, acel cablu ar fi “ajutat” orice alt aparat pe care il alimenta!

5) chestia aia cu “sectiunea conteaza” in sensul de “sa fie cat mai mare” are si o latura teoretica rationala, insa in practica sunt mult mai multe aspecte care conteaza si reduc acest criteriu la un banal “insuficient”… de exemplu, daca priviti un Crystal Picollo de boxe, ati putea spune fara sa exagerati ca abia il vedeti de la ceva distanta, atat e de subtire… cum ar putea aduce el imbunatatiri unui alt cablu mai scump si mult mai gros? Iata ca a adus, insa cum experimentele care implica alte persoane nu vor fi obiectul acestor review-uri, nu am sa detaliez…

6) (cel putin la mine in casa) daca pun cablurile de curent direct in priza sau folosesc un prelungitor de la acea priza, efectul in sunet este atat de vag ca poate fi considerat ca lipseste… in schimb, daca schimb 2 cabluri de curent intre ele, efectul este consistent si imediat. Asta vine sa completeze cumva observatia nr 4.

7) fara cabluri de calitate acel ultim pas care face diferenta intre un sistem hi-fi si unul hi-end, sau mai pe romaneste, intre un sunet bun si unul exceptional, nu cred ca se prea poate face… fara experienta cablurilor fara indoiala ca nu se poate maximiza potentialul unui setup… din pacate asta este realitatea, si desi o stiam by the book din primele luni de audiofilie, reticenta pur preconceptiva tipic romaneasca de a “da asa de mult pe o simpla sarma” m-a facut ca ani de zile sa investesc destul de putin dpdv financiar pe aceasta latura, si doar dupa mult timp sa fiu convins ca nu exista varf fara a ataca berbeceste si acest subiect. E ca si cum ai cumpara o masina exceptionala dar la anvelope si combustibil te zgarcesti, si mai mergi si cu filtrele varza… ai cam dat banii degeaba, cumva, pe masina aia. Cam asa si cu cablurile…

8) sunt aparate unde desi este evident plusul de performanta obtinut, totusi flowul muzical e mai bine pastrat cu cablul mai putin performant si mai ieftin decat cu cel mai scump si mai performant. Nu e anormal… facand o analogie tot cu domeniul auto, niste anvelope hi-perf de circuit cu jante de dimensiuni mari pot face bine pe circuit, insa in real life, in drumul pana la munca sau in concediu, pot provoca mai degraba disconfort… deci, altfel spus, totul depinde de context! Cablurile nu par sa faca exceptie de la aceasta universala regula.

Ar mai putea fi si alte observatii, insa ma opresc aici din dorinta de a va lasa si voua alte impresii, pareri, idei, teorii, de impartasit la rubrica comentarii… repet, nimic din ce e scris mai sus nu trebuie luat ca un adevar absolut ci doar ca niste observatii personale in urma unor experimente de lunga durata insa la fel de personale, unde elementul central au fost cablurile Crystal.

In incheiere as enumera – fara o ordine sau prioritate anume – o parte din echipamentele folosite in aceste experimente…

Cabluri alimentare:

CrystalPower Micro, CrystalPower Reference, CrystalPower Ultra, CrystalPower Monet, Chord powerchord, A Charlin Power Red 5000 MK 1

Cabluri boxe:

CrystalSpeak Picollo, CrystalSpeak Reference, Piega cable 3, Linn K20 Kable, Neotech NES-5002, QED Genesys Silver Spiral, A Charlin HP Grey 8000 MK 1

Cabluri interconnect:

CrystalConnect Micro RCA, CrystalConnect Micro XLR, CrystalConnect Reference RCA, Chord Cadenza RCA, Neotech NEI-3001

Surse de semnal:

Simaudio Moon 280d, Matrix X-Sabre3, 3D Lab Sonata player V4, Chord Qutest, Chord Dave, Naim NAC-N 272, Simaudio Moon 680d, Naim NDX2

Amplificatoare/all-in-one:

Simaudio Moon 600i v2, Hegel H95, Hegel H390, Naim Nova, Naim Atom, Cambridge Audio Evo 75, NAD M33, Naim NAP250 DR, Simaudio Moon 340i DPX, Naim Nait XS3, Naim Supernait 3, Rotel Michi X5, Chord Ultima 6, Chord Etude

Boxe:

Bowers and Wilkins 603 S2 Anniversary, QAcoustics C50, Monitor Audio Gold 100 G5, Audio Physic classic 5, Bowers and Wilkins 805 D3, Bowers and Wilkins 803 D3

Total
8
Shares
Leave a Reply

Your email address will not be published.

Previous Post

Audio Physic prezinta Medeos: o pereche de boxe exclusivista, limitata la 10 perechi

Next Post

Cumperi anumite produse de la AVstore si primesti cadou o pereche de SONY WF-1000XM4!

Related Posts