Pickup Technics SL-1200GR
ATENŢIE: Produsul Pickup Technics SL-1200GR nu mai este disponibil la AVstore.ro.
Acest lucru se datorează de cele mai multe ori faptului că producătorul Technics a încetat să mai fabrice acest model sau l-a înlocuit cu unul mai performant.
Un nou motor direct -drive si un nou brat tip S
Prezentare generala Pickup Technics SL-1200GR
SL-1200 GR - GRAND CLASS
Antrenare Direct Drive
Sistemul direct drive este un mod de antrenare directa, fara contact intre motor si platan.
SL-1200 GR utilizeaza ultima generatie de motor direct-drive, cu stator fara miez, care evita problemele de cogging.
Sistemul cu doua rotoare gemene reduce sarcina suportata de rulment si asigura turatie precisa, vibratii reduse si cuplu mare.
Trei trepte de viteza ( 33 1/3, 45 si 78 RPM )
Platan compozit cu doua straturi
Platanul propriuzis este turnat din aluminiu si este prevazut cu rigidizari suplimentare.
Pe fata interioara este izolat cu un cauciuc de densitate mare.
Brat de inalta precizie
Bratul este realizat din aluminiu.
Mecanismul este cel clasic Technics, suspensie gimbal cu doua axe intersectate intr-un punct.
Contragreutatea montata pe brat permite utilizarea unei plaje largi de doze.
Pentru a extinde plaja de reglaje se poate monta o contragreutate suplimentara.
Sasiu rigid si izolat impotriva vibratiilor cu patru straturi
Acest model foloseste principiul de constructie de la SL-1200 mK 5.
Sasiul este din aluminiu turnat si este izolat cu un strat de BMC.
Picioarele izolatoare sunt reglabile pe inaltime.
Specificatii tehnice pentru Pickup Technics SL-1200GR
Link producator: https://www.technics.com/us/products/grand-class/direct-drive-turntable-system-sl-1200gr.html | ||||||||||||
|
ACCESORII SI PRODUSE COMPLEMENTARE
REVIEW-URI PENTRU Pickup Technics SL-1200GR
Un pick-up de exceptie cu o istorie de 50 de ani, revolutionar la momentul lansarii (cca. 1972) datorita antrenarii direct drive cu motor coreless cu comutare electronica a polilor si stabilizare a turatiei cu quartz. Scria cineva pe aici ca i se pare suspect de asemanator cu niste pickup-uri de origine chinezeasca (Hanpin si clonele OEM de ex.). Nimic surprinzator, acest pick-up a fost si este copiat cu nesimtire. Conceptual, motoarele pot fi mai mult sau mai putin asemanatoare insa implementarea practica n-are niciun fel de legatura cu originalul. Cei care se amagesc cu aceasta parere ar trebui sa se informeze mai temeinic, nu e greu, toate informatiile necesare se regasesc pe net. Pentru cei care s-au saturat de bullshit-ul omniprezent si agresiv in domeniul (stupid denumit) hi-end, le sugerez sa ia in considerare aceasta familie de pickup-uri de la Technics. Povestile de adormit copii legate de superioritatea antrenarii cu curea realizata (in cele mai multe cazuri) cu un motoras de CC sau cu unul asincron alimentat din retea, ar trebui sa ramana doar la stadiul de basme, pentru cei pragmatici care au o pregatire tehnica cat de cat temeinica, un motiv de amuzament sau incursiune in paleo-tehnologii. Echipamentele si tooling-ul necesare fabricarii in serie a unui pick-up bun sunt foarte costisitoare, doar un producator mare si le poate permite. De asemenea sugerez sa fie ignorate prostiile de tipul “e pt. DJ”. Conceptul acestui pick-up este din start unul adresat audiofililor si eventual aplicatiilor broadcast. La vremea cand a fost proiectat inca nu aparuse specia asta de “muzicieni” fiind practic modelul care prin concept, performante si robustete a declansat fenomenul. Special adaptat la “nevoile” DJ este modelul SL-1200/1210MK7 care difera constructiv de modelele GR si G. De asemenea ar trebui ignorate ineptiile care sustin ca antrenarea directa implica fenomenul de cogging, mult trambitat de producatorii hihi-end din segmentul “cottage manufacturing” si ca pasa-mi-te tablele lor low-tech facute din MDF si antrenare prin curea nu il au. Sa fie clar, cogging-ul este prezent si la un pick-up cu antrenare prin curea daca motorul de antrenare are un numar redus de poli. O legenda urbana care poate fi eventual adevarata in cazul chinezariilor de 100-300 euro desi chiar si in acele cazuri va fi foarte greu de decelat chiar si pentru o ureche antrenata. Revenind la aceasta ultima iteratie a seriei 1200 (GR) as remarca urmatoarele: antrenare clar imbunatatita fata de cele anterioare (MK2 de ex.), bratul precis, incredibil de silentios si stabil in functionare, finisaje f. bune, aparatul confera senzatia de lucru “zdravan”, bine facut. Eu personal l-am dotat cu o doza MC Denon DL-301MKII si pana in prezent este singurul pick-up care a facut “sa cante” aceasta doza excelenta pe care am testat-o, in timp, pe mai multe pickup-uri. La capitolul dezamagiri as incadra LED-urile albastre (capcana in care vad ca a picat si Technics) care sunt folosite pana la ingretosare aproape la toate echipamentele audio high end (!!!) si matt-ul din cauciuc care este de o calitate indoielnica. Prin urmare, fara sa dau sfaturi, personal consider ca este cea mai buna alegere la un pret relativ decent pentru cei care doresc un pick-up cu adevarat performant, muzical si suficient de fiabil incat sa fie lasat mostenire la nepoti...
Am acest model de pick-up de exact 4 ani, made in Japan, are o tehnologie profesională imbatabilă, fără curea care să se uzeze în timp, frânare rapidă, nu are nici un fel de zgomot de fond, îl folosesc cu o doză AT-VM 540ML și cu un preamplificator iFi micro iPhono2. Sună excepțional și acum, nu-l pot compara decât cu sunetul de la un Reel to Reel Pioneer RT 909. Merită toți banii.
Am cumparat pick up ul de black friday 2021 6400 de lei. Sunt super multumit, nu are legatura cu cele chinezesti facute de hanpin, este din cu totul alta liga. Ar trebui totusi mentionat ca nu mai sunt fabricate in Japonia, toate pick up urile Tehnics sunt acum fabricate in Malaesia.
Pardon. Nu știi ce vorbești. Tipul ăsta de motor, pe Technics SL1200 a fost folosit prima dată, ei l-au brevetat. Nu se compară cu PLX 1000. Care este o tablă ordinară, și care se aude când merge. Am avut PLX1000 și e perfect identic cu AT LP 120. Aceeași mărie cu altă pălărie. O spun în condițiile în care am avut plx1000. Și l-am vândut. Pentru un SL1200 SH. Brațul lui plx1000 are jocuri, și probleme de antiskating. Cât despre reloop, at lp 120, stanton t90, nu se pot compara cu Technics, sunt doar niște copii sinistre. Eu mi-aș lua noul Technics, dar nu am bani. Așa că mă mulțumesc cu un SL1200 din 1987. Merge perfect. Și crede-mă, pus față în față cu plx1000, acesta din urmă moare din toate punctele de vedere.
Ciudat !... Constructia motorului este identica cu cea de la platanele mai vechi OeM chinezesti entry-level (Reloop RP 2000 , Stanton t90, Audio Technica AT-LP120, etc facute prin anii 2000) . Technics acesta nou a copiat acest gen de motor , dar probabil si licenta pentru cele OeM facute dupa SL-1200 mk2 a fost compensata la acest aspect .. industria are multe secrete de marketing :) Am acordat 4 stele din cauza pretului , care mi se pare a fi sigur cu 25% mai mare pentru acest ''nume'' legendar .Eu sunt de parere ca nu merita mai mult de 1000 euro ( un Pioneer PLX1000 de exemplu, este identic in raport constructie/performanta/pret)
Subiecte de pe AVstore.ro/blog/ care au legatura cu Pickup Technics SL-1200GR
La AVstore.ro cumperi la preturi PROMO, poti plati in rate si ai livrare GRATUITA pentru comenzi peste 300RON in reteaua Fan Courier.
Vezi specificatii tehnice, review-uri si pareri despre Pickup Technics SL-1200GR (SL1200GREGS).
Disclaimer: Echipa AVstore.ro încearcă să menţină acurateţea informaţiilor la Pickup Technics SL-1200GR dar rareori acestea pot conţine mici inadvertenţe, ex: accesorii neincluse în preţ, specificaţii tehnice diferite, informaţii neactualizate despre preţ şi stoc. Ne poţi contacta oricând pentru a clarifica eventuale nelămuriri. Nu uita să menţionezi în corespondenţa ta numele exact al produsului - Pickup Technics SL-1200GR
Urmareste-ne pe Facebook si Google+
si vei avea acces la: